28 april, 2007

Igår hørte jeg det mest fantastiske

Mathilde grinede for første gang igår.
Sådan helt nede fra maven og hun bare klukkede. Og jeg fik tårer i øjnene, for det er da bare den mest fantastiske lyd i hele verden. Bagefter prøvede jeg at optage det med kameraet, men den eneste der grinede på filmen var mig :-D
Men jeg hørte det og det var stort.
Jeg glæder mig til næste gang og jeg syntes det er rigtig synd for Mathildes far, at han ser hende så lidt, at han ikke får den slags oplevelser. Han går bare glip af så meget, men det er hans eget valg.
Og det gider jeg ikke spilde mit gode humør på, for JEG fik den kæmpe glæde at høre hende grine.

Her kommer lige et nyt billede af Mathilde grinebider. I skulle ellers høre, hvordan hun ligger og øver sin stemme. Nogle gange bliver jeg helt i tvivl, om hun ligger og kalder, men når jeg så kommer hen og kigger til hende ligger hun bare og skælder legetøjet ud og jeg får det store smil. Jeg er helt blød om hjertet.

Børn er fantastiske og ens egne er en større gave end man lige troede, inden man fik dem. Jeg forstår nu så meget mere af, hvad mødre snakker om, når de fortæller, med glædeslys i øjnene, hvad deres lille stump nu kan.

Men det er også en gave, man skal gøre sig fortjent til... De store oplevelser kommer ikke bare dryssende ned i turbanen til dem der ikke er i nærheden og yder deres til glæden og udviklingen.

Kan du se pointen eller skal jeg tegne det for dig?

Etiketter: , , ,

5 Comments:

At 11:13 PM, april 28, 2007, Anonymous Anonym said...

Ja, man undrer sig over hvad man brugte tiden til før de kom... og at man hver dag kan betages over en lille tyk hånd og et stort glad smil fra morgenstunden, et lille dunet hoved der nysgerrigt kigger sig omkring...suk....jeg kan kun ærgre mig over at vi ikke tog tiden til at lave nogle flere af dem :o)
kh Linda

 
At 11:05 AM, april 30, 2007, Blogger Britta said...

Hun er bare så dejlig Trine, og du er bare så heldig at hun er din. Babylatter skulle kunne fås på recept. Det ville kunne kurere mange sygdomme er jeg sikker på ;-)
En (bare lidt misundelig) hilsen fra Britta T.

 
At 1:35 PM, april 30, 2007, Blogger Pia said...

Ja de er skønne de små guldklumper!!! Og nu snakken er inde på recept....så eeeeeelsker jeg bare duften af babyer....det skulle også kunne fåes på recept, og deres små grynt/dejlige lyde og..og.....ja jeg elsker børn :-)))

Nyd hende blot, med god samvittighed Trine ...

Knus Pia C

 
At 1:13 PM, maj 01, 2007, Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Åh ja....det er bare STORT. Man bliver i så godt humør selv. Og ja, man får en helt anden holdning til børn, når man selv har fået - det kan ikke forklares, det skal opleves. Synd at Mathildes far ikke er lidt mere bevidst om det; han snyder jo ikke kun sig selv men også Mathilde på sigt !! Godt, hun har en sej mor til at tage hånd om sig !!

KH Tina

 
At 10:14 PM, maj 09, 2007, Blogger Julia Zahle said...

Ja, som Tina skrev, så er det SÅ stort og så dejligt!

Vi har billeder af Ivalo fra dengang hun grinte for første gang, vi blev helt fjollede og kunne ikke stoppe med at preøve at få hende til at grine igen.

Jeg har vidst sagt det til dig før, men endnu engang skader ikke: Jeg synes din Mathilde er fantastisk smuk! Kan kun forestille mig hendes grin er lige så smuk.

 

Send en kommentar

<< Home