28 april, 2007

Japaneren vokser

Jeg vil åbenbart ikke allerede afskrive 2007 som et år, hvor der ikke bliver strikket noget særligt, for nu er jeg bare i gang med en masse. Måske var det bare lige dét der skulle til, for at få rigtig gang i pindene.

Jeg var jo helt vildt heldig, at Julia havde silkegarn i overskud i lige præcis den rigtige farve, så jeg kunne komme igang med Japaneren.
Det er åbenbart lige det rigtige strikketøj lige nu, for den vokser i hvert fald hurtigt.
Jeg er helt vild med det lidt melerede udtryk den får, fordi den lilla uldtråd er uens farvet. Jeg tænker, at det ikke bliver alt for nemt at se en lille plet på den :-D og det er nok en fordel med en lille Sprælle på armen.

Jeg har nu strikket op til, hvor retrillerne begynder inde på midten også.

Hvor mange retrillegrupper har i andre strikket i siderne før ærmegabet? Jeg har 15 nu og på mønstret kommer der 9 mere inden ærmegabet, det vil sige jeg får 24 i alt.

Jeg er startet op som Mette foreslår og det bliver bare rigtig flot. Jeg undgår den takkede kant og får en rigtig fin runding. Jeg har dog modificeret endnu en smule ved at lave strikkeopslagning istedet for den normale (longtail???). På den måde bliver kanten meget elastisk og fin.

Opdatering kl 15.00: hvad var det lige der skete for mig, da jeg skulle starte på sidemaskerne??? Jeg har jo strikket mønstret på vrangen... og nu mangler jeg således en ribrække i ret på midten for den er på vrangen...

For sytten da, nu må jeg trævle det hele op og starte forfra, og nu gik det lige så godt.

ØV

Etiketter: ,

2 Comments:

At 3:11 PM, april 28, 2007, Blogger Unknown said...

Jeg har 23 retrillegrupper på min japaner, og det der med at trævle op kender jeg desværre alt for godt til. På min var det dog ærmerne jeg syltede og det første ærme blev strikket 3 gange før det var rigtigt. Held og lykke med den.
Kh Jane

 
At 4:24 PM, april 28, 2007, Blogger Mette G. said...

Jeg gjorde nøjagtig det samme på min første og måtte også trævle et pænt stort stykke op, så du er ikke den eneste - hvis det er nogen trøst!!

Hilsen
Mette

 

Send en kommentar

<< Home