10 april, 2007

Første FO i 2007

Så har jeg gjort det... færdiggjort det første stykke strik i 2007.
Den gule bluse til Mathilde, i det lækre Dale Babyull, måtte så meget igennem, før den kunne blive færdig. Men nu er den både syet sammen og har fået hæftet ender... men mangler stadig knapper... Jeg tænker den får nogen kokosknapper. Det tror jeg vil passe godt til den gule farve.

Og det meget omtalte og diskuterede tæppe er næsten færdigt også. Der skal "bare" lige hækles en kant rundt om det, efter det er blevet glattet lidt ud, for det er godt nok ikke så fladt lige nu *hehe*
Dokumentation følger en af de nærmeste dage.

Det bliver vidst ikke det helt store strikkeår i år. Det er som om mine hænder er optaget.
Jeg har masser af garn, jeg gerne vil bruge og også uhyggelig mange idéer, til hvad det skal blive, men tiden mangler... Pyt så kan jeg få mange timers glæde, af alt det lækre garn :-)
Jeg skal liiige finde det helt rigtige nøgle til denne lille spencer (se under 8.4.07). Den vil være god lidt senere på året, hvor det stadig er lidt køligt, men for varmt til en hel trøje. Men har jeg mon noget 6-trådet strømpegarn liggende??? Jeg tror det ikke. Måske kan bébé fra LangYarns bruges... Det vil jeg lige kigge på, for der har jeg bare den lækreste tøsefarve.. og et helt kilo af den.
BRB

Etiketter: ,

7 Comments:

At 11:55 AM, april 10, 2007, Blogger IF Stjernen said...

Ih den er fin - den har "vi" lavet flot... Ja, jeg synes lige at jeg vil tage lidt af æren ;-D

Jeg fik heller ikke strikket ret meget i Rasmus' første leveår, men nu går det lidt bedre - han kan sågar finde på at komme rendende med mit strikketøj hvis jeg laver noget andet ;-)

Knus B

 
At 12:23 PM, april 10, 2007, Blogger Vivian said...

FLOT trøje! Godt du fandt noget mere garn.
Du strikker da bare Bébé dobbelt, så passer det næsten med det 6-trådede, bliver bare lidt bredere.

Hilsner fra Vivian

 
At 10:25 PM, april 10, 2007, Anonymous Anonym said...

Så flott genser du har strikket til den lille!

Hilsen Heidi/kattemor

 
At 6:50 PM, april 11, 2007, Anonymous Anonym said...

Hvor er den bare kær.

Utroligt at du får strikket noget med sådan en lille størrelse.

 
At 12:26 AM, april 12, 2007, Blogger Pia said...

En rigtig lækkert trøje!! Og godt det lykkedes dig at finde det sidste garn dertil.

Spenceren er super sød :-)) Og ligeså er de to prinsesser!

Knus Pia C

 
At 10:33 AM, april 12, 2007, Anonymous Anonym said...

Den er vel nok lækker, dejlig farve og godt at du fik den færdig. Hvor meget babyull brugte du? Jeg har nemlig 4 ngl blå der passende kunne bruges til den lækre trøje!
kh Linda

 
At 9:50 PM, april 19, 2007, Blogger Unknown said...

Lækker trøje til lækker baby :o)
hvor har du opskriften fra? Og hvor stor i str. går opskriften (mine børn er nemlig stadig lækre.... men ikke særlig baby'ede.... nærmere fedtede, beskidte, men glade drenge på 7 og 9)
/Tris

 

Send en kommentar

<< Home