15 april, 2007

Der hækles firkanter

Jeg vil jo gerne lave den lille spencer fra Markno og så skal man starte med at hækle oldemorfirkanter... Kun 8 stk godt nok, men jeg har, uagtet at jeg har hæklet en del, faktisk aldrig hæklet firkanter, så det var lidt spøjst at prøve.
Markno har heldigvis taget gode, skarpe billeder af sine firkanter, så det var nemt at lave dem efter. Jeg er åbenbart ikke særlig god til at forstå hækleopskrifter, for det var da rent russisk :-)

Det bliver, som jeg skrev i sidste indlæg, en spencer med fart på farverne. Godt det er en lille mørkhåret prinsesse jeg har, for en lys prinsesse ville nok forsvinde helt i disse farver.

Men jeg kan lide dem... Det skal blive sjovt at se hvordan farverne fordeler sig, når jeg strikker i stedet for at hækle. Det får i at se, når blog-a-longen kommer videre ovre ved Markno.

Etiketter:

5 Comments:

At 6:52 PM, april 15, 2007, Blogger IF Stjernen said...

Der er da ingen fare for at hun bliver væk ;-)

 
At 6:41 PM, april 16, 2007, Blogger Jette said...

Tak for sidst, det var hyggeligt, glæder mig til at se den færdig, ser godt ud indtil videre.

 
At 10:15 AM, april 18, 2007, Blogger strikkegal said...

Hvordan går det med firkantene dine? Jeg er ferdig med mine (i brun alpakka), heklet 10stk jeg, siden mine ble litt små selv med en runde ekstra... Alpakka er TYNT! :)

 
At 11:10 AM, april 18, 2007, Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Det går da tilsyneladende meget godt, selvom du ikke følger opskriften. Og ja, der er da fart på farverne ;o)

KH Tina

 
At 1:56 PM, april 18, 2007, Blogger Dorte said...

Det ligner fuldstændig en firkant, så noget må du da have fattet - tihi.

Kh Dorte

 

Send en kommentar

<< Home