11 januar, 2007

Lidt nyt fra stor-hyggerne

Her har i mig tilbage... Ja altså for lige at give et kort rids over babyens herkomst:-D

Jeg havde bestilt et 2007-barn og det fik jeg... men hun kunne altså ikke vente længere end til d. 1/1-07 kl 18.03.

Hun kom til verden med expressfart... kun 4 timer fra veer-start til baby i armene... Det var nu dejligt ikke at skulle vente det der døgn, de alle havde snakket om :-) Og jeg havde min fantastiske veninde med, som bare var en super duper top nice fødselscoach.
Mathildes far var der også og han var rigtig god til at komme med vand :-)

Jeg fødte hende i vand og det var bare dejligt at komme ned i det store kar. Smerterne i ryggen aftog lidt og jeg kunne bedre slappe af mellem veerne, som kom med ca ½ minuts interval. Til gengæld havde jeg gode lange pauser, da jeg kom til presserne... Jeg nåede næsten at falde i søvn imellem.

Hun vejede 3150g og målte 50cm let strakt( som jordemoderen sagde: det lyder meget større end 49 og hun er jo ikke lillebitte*hihi*).

Jeg ved nu ikke... det var dæleme en lillebitte fedtet unge, jeg fik op til mig...
Men så tørrede alt det fedtede ind og inden under var der en dejlig prinsesse.

Etiketter: