28 september, 2007

FO + det løse

Måske blogger jeg ikke ret meget for tiden, men jeg får strikket en smule.


Her et smugkig på en copycat aka "fættertrøjen". Strikket i Duo med denne model som inspiration. Da jeg først fandt fidusen med at strikke ærmerne først gik det som en leg. Jeg kunne dog ikke gennemskue hvordan ryggen på Momo-trøjen ser ud, så min blev anderledes. (se retningen på striberne. Momo=vandret, Fætter=lodret), men det går nu nok med det. I forhold til at give 4-600kr. for en børnebluse, kan jeg godt leve med striberne i nakken er den anden vej *hehe*
Jeg havde jo egentlig lavet strikkeprøver, så jeg kunne strikke den dobbelt som Momo og med de samme sjove masker, men det kunne jeg altså ikke få pænt nok. Der var jeg alligevel selvkritisk.
Nu håber jeg grandfætter Magnus (og hans mor) bliver glad for trøjen. Og så må jeg hellere strikke en mere, for min lillebror skal nemlig have en baby, og jeg er overbevist om, at det bliver en dreng. Termin i april, så en trøje til efteråret (jeg har allerede strikket en bitte lille en til foråret :-D), må der til.
Tænk at jeg bliver faster
Og en spencer efter Marknos opskrift er også færdig. Tilpasset en smule, så garnet kunne passe. Den blev så bare lige lidt større end forventet, men heldigvis vokser tøsen jo, så hun skal nok komme til at bruge den.
Note til hende selv - udskæringen behøver ikke gå ned midt på ryggen.

Og så skal jeg flytte igen *suk* De vil sælge gården om et års tid og for ikke at betale erhvervs-ejendomsskat (eller hvordan det nu var det hed) skal jeg flytte inden de sætter til salg.
Jeg kigger på huse... Jeg er træt af at flytte og vil gerne have en fast base til mig og prinsessen. Jeg vil ikke længere leje, men eje selv. Et lille hus i udkanten af noget by... Eller helt ude på bøhlandet. Jeg duer altså ikke til at bo inde i byen :)

Etiketter: ,

3 Comments:

At 1:06 PM, september 28, 2007, Anonymous Anonym said...

Hej Trine
I skal da komme til Djursland! Her er der bøh-land over det hele - både i og udenfor (lands)byerne. Og huspriserne er lave! Ses vi? :-)
kh
marianne

 
At 2:09 PM, september 28, 2007, Anonymous Anonym said...

...ja, eller ryk til Brørup-området, her er allerede 3-4-5-6 Webstrikkere!! :o)

Superærgerligt, at du skal rykke videre igen, jeg havde indtryk af, at du rigtig godt ku' li' stedet. :o(

Gad godt se din kopi(grand)fætter i virkeligheden, striberne ser ret lækre ud.

 
At 2:25 PM, september 28, 2007, Blogger Lene Sophie said...

Hvor er din spencer flot, glæder mig til at se den med indhold.....
Ja Sjælland skal du jo nok ikke flyte til, det er ikke specielt billigt, selvom det jo kunne være hyggeligt.
Vi ses om en uge.

KH Lene Sophie

 

Send en kommentar

<< Home