15 marts, 2007

Endelig lidt strik

Jeg er ved at strikke et tæppe til Mathilde... Det skal samles af 18 rosetter, som den på billedet og imellem skal der være nogle små firkanter med bobler på.
Tæppet strikkes i Arwetta og bliver dejlig blødt og lækkert.
Farven er altså slet ikke rigtig... den er meget mere lilla end blå.

Jeg har overvejet at lave firkanterne i rosa, men det skal lige afprøves... Så spørg jeg nok jer om råd :-)

Opskriften er fra en ældre engelsk bog... hmm mener den hed Baby Blankets, men det tjekker jeg lige... Den kan i hvert fald lånes på biblioteket og der er fine/sjove/tynde/tykke tæpper i.

Ellers bliver det ikke til så meget strikning for tiden... Jeg har andre prioriteter og det er dejligt.
I skal ikke snydes for et billede af prinsessen. Det blev taget lige for..... 2timer siden og må være det nyeste jeg har :-D

Mathilde trives fint og vokser viiildt hurtigt, syntes jeg.
Hun havde sundhedsplejerske i fredags og vejer nu 5900g og er 61cm lang. Og dragten fra sidste indlæg er pakket væk :-) Den kunne altså ikke strækkes længere. Til gengæld har jeg nu fundet alt tøjet i 62 frem og der er bare meget lækkert. Jeg håber ikke, hun bare flyver igennem det, for så når hun ikke at bruge det hele.

Vi har fået en del tøj fra veninder og sådan, så jeg behøver slet ikke købe noget tøj til hende, ud over nattøj, før hun når op til str 80. Det er nu altså bare svært at lade være med, for der er så meget lækkert.

Etiketter: ,

5 Comments:

At 12:20 PM, marts 15, 2007, Blogger IF Stjernen said...

På et tidspunkt havde jeg så mange body'er til Rasmus at jeg kunne nøjes med at vaske en gang om måneden ;-) Og han startede jo i str 62, så det var godt at jeg ikkehavde brugt penge på alt det tøj vi havde i mindre størrelser :-)
Kommer I den 27.?

Knus Britta

 
At 12:29 PM, marts 15, 2007, Blogger Mette G. said...

Hvor er hun bare lækker :-)

Hilsen
Mette G.

 
At 8:37 PM, marts 15, 2007, Anonymous Anonym said...

Det ser meget spændende ud med dit tæppeprojekt. Det glæder jeg mig meget til at se mere af. Og jeg vil vildt gerne vide titlen, for det er nemlig også aktuelt med babytæpper her i huset ;)
Hvor er hun skøn - og ja, tiden flyver bare alt for hurtigt og de små nusere bliver alt for hurtigt store....

 
At 9:07 PM, marts 15, 2007, Blogger Fríða said...

iiiihhh, hvor er hun skön! og ja, det med töjet! Vanda er allerede ved at vokse fra det töj i strl 74 jeg köbte i Kbh i februar! så jeg må vist snart på indköbstur igen.
kh.fra Island
Frida

 
At 2:39 PM, marts 21, 2007, Blogger Christa said...

MRUMFPH... en lækker GUF-UNGE :-))

Herligt at høre, at hun trives så godt, og det lyder som om, at du også trives godt :-))
Knus fra Christa, Fredericia

 

Send en kommentar

<< Home