26 juni, 2007

Jeg er SÅ stolt

Jeg kan næsten ikke være her for mig selv. Jeg kan næsten ikke holde ud at jeg ikke kan bruge den med det samme, men den er altså for varm lige nu.

Japaneren er færdig!!! som i syet sammen, hæftet ender, prøvet og fundet utrolig lækker... hmmm ikke skyllet op, det venter til efteråret, hvor den skal bruges hele tiden.


Her er den, uden indhold, for jeg skal lige have en til at hjælpe med kameraføringen, hvis jeg skal ind i den.

Ligeså træt, træt ,træt jeg var af 2x2 rib på vejen ned ad ærmerne, ligeså glad, glad, glad er jeg for blusen nu.

Næste gang den skal strikkes, for det tror jeg den skal, bliver den lige en anelse kortere og så måske med 3/4 ærmer.. Så kan det være de ikke slår mig helt ihjel igen *hehe*

Skulle man prøve med en Faktabox:

Garn: 205g Uru-lace i farven Uvac (mener jeg den hed) + 200+en smule g Nettosilke

Pinde: 3½mm addi bambus

Opskrift: Japansk Rib af Marianne Isager

Ændringer: Jeg har strikket ca ½km længere ærmer og har ialt 24 retrille-samlinger i siderne.

Karakter: (Karakter gives for opskrift/process/færdigt resultat, efter den nye 7-trins skala) 7/10 7. Hvis den skulle have haft 12 skulle det ikke været nødvendigt at tage hul på både et nyt bundt Uru-lace og et nyt nøgle silke *grr* Og jeg skulle ikke have strikket så meget forkert som skulle trævles op på forstykkerne./10 = Hot og lækker

Med til historien om denne Japaner og min utrolige selvstolthed (hedder det ikke, men det beskriver meget godt følelsen) hører, at det er den 1. bluse til mig selv siden ´96... Og der har i mellemtiden kun været ét andet forsøg... Det får ikke den selvfede følelse til at blive mindre skulle jeg hilse at sige.

Rettet d.27.
Og her skulle jeg lige være smart og fremme i skoene... Som Anita ganske rigtigt skriver findes de karaktere, jeg havde givet slet ikke (og her sidder en kommende dansklærer UPS), men nu er de rettet, så de faktisk findes *hehe*


Etiketter:

12 Comments:

At 1:40 PM, juni 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Hold kæft hvor er den blevet flot og hvor er Mathilde altså bare en lækker unge :)

 
At 2:35 PM, juni 26, 2007, Blogger Lene Sophie said...

Selv uden indhold er den bare flot. Til lykke med den og forhåbentlig går der mindre end 11 år til dit næste færdige projekt til dig selv.
KH Lene Sophie

 
At 2:58 PM, juni 26, 2007, Blogger Jane said...

Jeg kan godt forstå du er stolt. Det er en sej trøje at komme igennem, men når den så er færdig er den totalt lækker. Jeg kan rigtig godt li farven, den er vildt flot, så stort tillykke med japaneren.
Kh Jane
P.S Har du virkelig så lange arme?;-)

 
At 8:02 PM, juni 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Å, den ble skikkelig rålekker.
Takk for besøk i bloggen min, hvordan går det med sjalet ditt??

 
At 8:19 PM, juni 26, 2007, Blogger Lone said...

WOW - den er flot i det lille-smule-flerfarvede garn!

 
At 10:05 PM, juni 26, 2007, Blogger Tina Olsen said...

Den er bare så læææækkker, du skal være fuldt med selvstolthed;-))
Den er bare så fin, jeg glæder mig til at se den på dig;-))
Og sikke farve..MUMS siger jeg bare...

 
At 2:07 AM, juni 27, 2007, Blogger Pia said...

Hold da K.. den er lækker!! Jeg er helt vild med farven. Den kan du med rette være stolt af at have strikket, og jeg håber du får meget glæde af den til efteråret...

Knus Pia

 
At 6:25 AM, juni 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Du kan med rette være stolt. Den er vildt flot.

 
At 12:21 PM, juni 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg synes du skal give den karakteren 10 eller 12, da 8 og 9 ikke findes i den nye skala.
Den er blevet rigtig flot.
mvh Anita

 
At 6:09 PM, juni 28, 2007, Blogger Annette said...

Hej Trine
Super flot japaner - virkeligt flot arbejde....og når det så endelig lykkes må man da have lov at være en selvsikker og glad person....Skøn farve.
Kan du ikke bruge den inden efteråret - nu hvor det tangerer efterårslign. vejr? en kølig sommeraften på terassen....eller?
kh
Annette

 
At 7:57 AM, juni 29, 2007, Blogger Julia Zahle said...

Du er da bare skide hamrende SEJ! Den er flot! Farven er jo også lækker, lækker!

Mathilde er stadig dejlig og smuk! Men sikke hun vokser, den lille trold!

/Julia

 
At 9:48 AM, juli 04, 2007, Blogger Mona said...

Hvor er dan altså flot:-)) Og en fantastisk smuk farve:-))

 

Send en kommentar

<< Home