29 september, 2006

Baby Surprise

1 stk. Surprise meldes færdig.

Det var den jeg måtte gå i gang med, da Nissens garn ikke kunne bruges. Og nu er den allerede færdig.
Blusen er strikket i ét stykke med en meget sirlig konstruktion, så den kun skal syes sammen oven på begge ærmer. Den er sjov at strikke og nem med den lille smule montering, som ikke er min stærke side.

Den er strikket på pind 3mm med Arwetta strømpegarn.
Det er godt nok noget lækkert garn, skulle jeg hilse og sige. Merino med lidt "plastik" og så lige i vaskemaskinen. Perfekt til baby-/børnetøj.

Nu skal jeg have pakket til Strikkefestival.
Jeg har fundet noget super vildt tyndt mohair frem, som jeg fik af Bente G sidste år i fødselsdagsgave. Det er mørkerødt og skal blive til et tørklæde i Påfuglemønster til at binde om min efterhånden fremtrædene mave. Du ved som pynt og til at få blusen til at blive nede ved bukserne ;-)
Så tager jeg Nissegarnet (se indlæg 25.september) med, for måske kan jeg finde noget tyndt garn at strikke sammen med den grønne, så det kommer op på samme tykkelse som den røde.
Jeg er stadig irriteret, men da garnet er købt på et marked, kan jeg ikke kontakte forhandleren... Jeg ved ganske enkelt ikke, hvem det er. Men det var en forretning og det gør mig bare endnu mere *aaaargh*
Så skal jeg have garn og hæklenåle og "opskrift" med til min lille workshop i hækling.
Og jeg skal have noget med, som jeg kan lære at strikke dobbeltstrik med. Den workshop vil jeg nemlig gerne deltage i. Hvad skal det mon være??? Jeg tror, jeg tager 2x strømpegarn. Det er nemlig ikke så svært at trævle op, hvis det går galt. Og hvis det bliver fint, kan det måske bruges til klappen på en taske.
Skal jeg mon have mere med??? Nå ja 1 par rene underhyler og en tandbørste :-D Det er den nemme del.

Etiketter: