10 september, 2006

SE!


Jeg har fået denne super lækre trøje. Den har en god historie.

Min mor, der døde for 6 år siden, startede på den, men nåede ikke at blive færdig. Der manglede kun halskanten og montering. Mors veninde Gitte har gjort den færdig og nu har jeg fået den til Sprælle.
På den måde får Sprælle en trøje, som mormor har strikket. Ingen andre har brugt den i mellemtiden, for Gittes børn, som den var begyndt til, blev for store inden Gitte fik den, og strikkede den færdig.

Jeg måtte knibe en tåre da jeg fik den. Det er stort.

Etiketter: ,

7 Comments:

At 12:34 PM, september 10, 2006, Blogger Fríða said...

eeeejj, hvor dejligt! så kan du fortælle dit barn om dets mormor, og på en måde kan barnet kende hende. jeg har for nylig strikket et babytæppe af garn fra min afdöde svigerindes lager, det bliver så en barselsgave til hendes yngste datter der om lidt får sit förste barn. jeg föler at det er da lidt som om hun selv kunne lave noget til barnet.
hilsen fra Island
Frida

 
At 5:37 PM, september 10, 2006, Blogger Helle Holst said...

En helt speciel trøje til et helt specielt barn!

Smuk historie og smuk trøje. Så får den lille alligevel en hilsen fra mormor. Og du vil sikkert for evigt huske denne trøje.
Forstår godt at du måtte knibe en tåre, jeg blev helt rørt.

Kh. Helle

 
At 8:15 PM, september 10, 2006, Blogger LineMo said...

Dejligt som tingene sluttes i en ring og dejligt at du har noget der forbinder Mor med Sprælle, den slags forbindelser og historier er guld værd for dit ufødte barn, min ældste elsker i hvert tilfald den slags historier.

Knus

Line

 
At 8:17 PM, september 10, 2006, Anonymous Anonym said...

Det er rigtigt stort og en fantastisk historie som du kan fortælle dit barn :)

 
At 9:50 PM, september 10, 2006, Blogger IF Stjernen said...

Da jeg ventede Rasmus fik jeg noget sengetøj som min mor havde syet til min niece - jeg stortudede dag jeg stod og hængte det op efter en gang vask!

Men det er en dejlig fornemmelse at mormor trods alt er "med" og jeg glæder mig utrolig meget til at fortælle ham som hans dejlige mormor, som han desværre aldrig får at se.

Knus Britta

 
At 12:15 AM, september 11, 2006, Blogger Pia said...

Sikke dog en skøn trøje!! Og en rørende historie der følger med den. Håber det går godt hos dig ;-)

Knus Pia C
Givskud

 
At 8:19 PM, september 13, 2006, Anonymous Anonym said...

Hej Trine
Jeg kan godt forstå, at du kom til at græde, da du fik blusen, jeg ved godt hvordan du har det(mistede min mor i 1983) den bluse kommer til at betyde meget for dig og så er den jo så flot.
Knus fra Bebiane

 

Send en kommentar

<< Home