09 august, 2006

Dagens høst

Jeg passer gården i øjeblikket og har derfor frit brug af alle afgrøder. Der er meget forskelligt, men lige idag høstede jeg tomaterne.

Der er endnu rigtig mange i drivhuset, men jeg kunne ikke have flere i min opvaskebajle.
Nogen gode forslag til hvad jeg skal gøre med dem?
Jeg kan huske min mor engang lave tomatrelish, da vi havde haven fuld af tomater. Måske det var en mulighed. De skal i hvert fald syltes/eller noget, for jeg får jo ikke spist så mange tomater...


Brombær var der også masser af idag, men dem tror jeg nu lige, jeg smider i fryseren, til der er til en god portion syltetøj.

1 Comments:

At 10:45 PM, august 09, 2006, Blogger Farmer said...

Sylt grønne tomater. De smager paradisisk på leverpostej til vinter.
Tak for din kommentar om sort havre.
Det er netop den specielle aminosyresammensætning der gør den interessant. Også til smågrisefoder. Men mærkelig ser den ud. Jeg vil prøve at finde tid til at tage et billede af den sammen med alm. havre.

 

Send en kommentar

<< Home