08 august, 2006

Sprælles raglan og forslag modtages

Jeg har nu strikket og hæftet ender, men jeg har vidst lige brug for et råd:


åbningen i højre raglansøm... Skal jeg strikke et underlæg eller skal jeg bare lave et par trenser og sætte knapperne så kanterne støder sammen?

Jeg ved ikke endnu hvilke knapper (de venter nok til Sprælle er født), men jeg er i tvivl om hvad der er bedst og ser bedst ud - det er jo ikke altid det samme.

Og imens jeg venter på "folkets mening" er det videre til noget af alt det lækre garn fra igår...

Jeg har tænkt på alpakkaen (de smalle bundter på billedet) til en raglan cardigan, men så kom jeg lige i tanke om Bette... Hvad syntes du?
Og har du forslag til de andre garner, er du meget velkommen til at skrive en kommentar.

Jeg har tænkt:
En bluse med forskellig strukturstrik til Bamboo med den mintfarvede til kanter.
En lidt lang trøje/cardigan, der nok skal strikkes ene glat, for rigtigt at se garnet, i Patagonia-bomulden.
Og så har jeg faktisk ikke tænkt så meget mere... Bébé ved jeg ikke endnu, hvad skal blive til. De andre er absolut også til overvejelse, men måske har du et rigtigt godt forslag. Skynd dig at skrive det i kommentarer.

Det hører lige med at alpakkaen og Patagonia skal håndvaskes, mens Bamboo og Bébé kan vaskes i maskinen.

Nu vil jeg fodre dyrene, for jeg kan jo ikke rigtigt komme videre med noget af dette, før jeg har hørt hvad DU mener.

1 Comments:

At 4:17 PM, august 08, 2006, Blogger Fríða said...

hej Trine, og igen til lykke med "omstændighederne". virkelig söd tröje. i min erfaring (jeg har 5 börn) ville nok et indlæg bagved knapningen aldrig være til freds. det skulle godt nok se smartere ud, men ikke være så smart i brug. så jeg vil foreslå at du hækler en lille kant med hæklede trenser og vælger så nogle virkelig nuttede knapper. jeg synes den alpacca ville være perfekt til en så enkel og smart model som Bette, men da skulle jeg også undlade snoningerne, bare lade garnet få vise hele sin pragt uforstyrret.
hilsen fra Island
Frida

 

Send en kommentar

<< Home