02 oktober, 2005

Så langt er jeg nu


Her det 1. forsøg. Den er nu trævlet op i fine krydsnøgler igen :-D



Og her kommer så det næste forsøg.
Modellen er den samme og der kommer også hulmønster nederst, men det er den rigtige farve garn denne gang.
Der er dog ikke SÅ stor forskel, som det ser ud til her. Det er ikke en fejl med den brune kant forneden, jeg strikker "hullerne" i en mere brun farve, da jeg vil prøve om det bliver pænt. Nu får vi se, om det bliver sådan den ender.

The Mystery Shawlalong*2 er netop startet og jeg har vundet 2 bundter Uru-wool op og skal i gang med første clue i aften. Det er spændene ikke at vide, hvordan det ender, men der er bare længe til på fredag, hvor næste clue kommer, så jeg kan se, hvad der skal ske bagefter. Nysgerrig??? Hvem? Mig? Neeeej da ikke specielt meget :-D

Jeg har endnu ikke lavet Mystery*1 men regner da med det bliver lavet på et tidspunkt.

Nu er jeg bare så heldig, at jeg, igår, fik nye mønstre ind ad døren.
Lisbeth fra Frederiksværk var så sød at sende mig mønstret på bla. Islandsk Viftesjal. Det MÅ jeg da bare strikke. Men hvad skal jeg snart gøre... JEG HAR IKKE TID NOK.
Det er der jo nok flere, der kender til, men hvor er det dog frustrerende.

Nå, men så er det jo godt, der nu kun er 5 dage (ja bare fem små dage), til der er Strikkefestival i Silkeborg. Så kan man måske få strikket lidt.
Jeg skal da forresten have strikket 2 sokkeskafter, så jeg kan lære at strikke hæl, når jeg kommer til festival... Ja ja så er problemet med tid, der igen...

Og hvilket garn skal jeg så tage med til festival?... Jeg har jo faktisk en del garn, som jeg, hvis jeg skal være helt ærlig, ALDRIG får strikket noget af... Men man sælger jo heller ikke det fine kaffestel, bare fordi det ikke er blevet brugt længe...
Jeg er måske lidt rigeligt nostalgisk til kun at bo i et lille skovhus. Der er ikke plads til alt det, jeg gerne vil have/beholde.
Så der må ryddes lidt ud. Der kunne måske blive anledning til at finde noget andet lækkert garn, som bliver brugt til noget andet fornuftigt end fyld i slagbænken (og hvor det nu ellers kan være ;-D)