28 september, 2005

Jeg strikker men...

Jaja alt gik jo så fint med blusen til svigermor. Lige ind til jeg opdagede, at det nøgle jeg havde strikket op, ikke var ens med nogen af de 2 jeg havde tilbage... MØØØØØØØØØØØØØØØG
Forklaring: Jeg har 2 farver Uru-wool, der ligner hinanden meget. Den ene farve har jeg 2 nøgler af og den anden kun et enkelt... Og ja jeg var begyndt med et forkert. Det var der ellers kun 33% risiko for, men jeg kunne klare det.

Så nu er jeg startet forfra.
Jeg var ellers færdig med kroppen og et halvt ærme. Nu er jeg nået til lige under ærmegabet på kroppen.
Jeg strikker den i en "oppefra-raglen", som jeg selv har komponeret med V-hals og hulmønster. Opskriften kommer måske her ind eller på webstrikkerne senere, når jeg engang bliver færdig... Det tager jo lidt længere tid, når den skal strikkes 2 gange :-D

Der ud over har jeg forstuvet min fod. En krikke (IKKE min egen) mente min fod liiiige passede til p-plads. Det mente jeg ikke, men de 600kg var parkeret, så det tog mindst 1½ sek at få den til at "lette" benet igen. Jeg var på skadestuen ( i 3 timer) igår og der er ikke noget brækket. Men den er godt nok nooooget tyk.

Jeg håber den kommer i orden, for jeg skal på tur med mit frilftslivs-hold i weekenden. Det plejer at være rigtig hyggeligt og jeg vil virkelig gerne med.

Og så kommer "Strikkefestival" hastigt nærmere. Det bliver bare SÅ fedt at få sat ansigter på alle de søde, dejlige, skøre, hjælpsomme quinder, der altid er at finde på Webstrikkerne.

Nu vil jeg humpe ned ad trappen og strikke lidt mere på "svigermor-blusen".

2 Comments:

At 10:54 PM, september 28, 2005, Anonymous Anonym said...

Din stakkel! Men var da heldigt at det ikke var dine hænder det gik ud over ;-) Tænk hvis man ikke kunne strikke!
En raglanbluse i voksen størrelse - det lyder lige som sådan en jeg vil lave til MIN svigermor. Glæder mig til at du får bikset opskriften sammen (sådan noget kan jeg ikke finde ud af).
Knus Britta

 
At 8:36 AM, september 29, 2005, Blogger Jeanette Hegaard Hansen said...

Træls med din fod, Trine, men husk nu at holde den i ro og gå for meget rundt - hmm - det lyder som en tur i sofaen med strikkepindende *S*

Hilsner Jeanette

 

Send en kommentar

<< Home