27 oktober, 2005

Så blev vi et 2-katte-hjem

Jeg hørte tilfældigt fra en veninde, at en af hendes bekendte, havde en exkæreste, der gerne ville af med sin kat. Lidt langt ude, men det kom til mine øre :-D Og her er hun.


Perseren Luna, på 14 mdr, er flyttet ind igår onsdag.
I kan desværre ikke få et billede hvor begge katte er på, da de ikke er på talefod endnu. Men et mere af Luna kan jeg da levere.



Luna har meget lidt erfaring med andre katte. For en måneds tid siden løb hun ud (der hvor hun boede, er der meget trafik og hun havde kun en løbegård, og altså ingen kontakt til andre katte), og var oppe og slås, så hun måtte syes hele vejen ned ad låret. Og det er, så vidt jeg ved, den eneste erfaring, hun har med andre katte.
Såååå man kan godt sige hun er NOGET skeptisk. Hun hvæææser og sprutter og knurrer. Men Pearl tager det nu meget pænt. Hun ligger sig bare ned og kigger på hende. Nu er de begge inde i et par dage, så de kan vænne sig til hinanden. Jeg vil jo nødig have den ene stikker af.

Lunas forældre har stamtavler, men der er ikke blevet lavet på hende.
Hun er 14 mdr og hun skal være hyggekat og lave et par kuld killinger. Hvis hun kan finde ud af det :-D Nu får vi se.
De 2 "kællinger" skal lige falde til. *suuk* det klarer vi vidst ikke lige på et par dage.
Luna er godt nok en hysterisk kylling. Gemmer sig i hjørnerne og ligger bare og knurrer.

Nå ikke mere kat for denne gang.

3 Comments:

At 11:44 AM, oktober 27, 2005, Anonymous Anonym said...

Hej Trine og tillykke med familie forøgelsen.

HVis du vil være sikker på at ingen af kattene stikker af så skal de holdes inde i min. 3 uger.

Vedr. killinger kan jeg fortælle dig, at der er rigtigt mange uønskede killinger i verden - også blandingskillinger som går en uvis skæbe imøde fordi folk "lige skal have et kuld eller to". En chinchilla perser er en kat som er noget reseveret overfor fremmede og som kræver en del pelspleje - men vinder man dens tilid og sørger for pelsen er i orden er det en ualmindelig dejlig kat :-)

held & lykke med dem begge to -

Katte velfærd er en af mine mærkesager og du er velkommen til at kontakte mig hvis du har nogen spørgsmål.

Hilsen

Rikke - katteejer og webstrikker

 
At 11:56 AM, oktober 27, 2005, Anonymous Anonym said...

Hej trine!
Luna ser rigtig dejlig ud ;-)
Du skal være forberedt på, at der kan gå ret lang tid, før de 2 damer kan acceptere hinanden. Det er sædvanligvis nemmere, hvis det havde været 1 af hvert køn - så - tåååååålmodighed.
OG - - - så må jeg give Rikke ret - - - - der er nok - for mange - uønskede katte i landet. Jeg har været aktiv i Kattens Værn, havde hjemløse katte i pleje (i perioder over 20 katte i huset) og formidlede mange af dem til nye hjem, men de fleste - i hvert fald mange - måtte aflives ............ Få Luna steriliseret og øremærket i samme omgang, så gør du noget godt for den lille missepige.
Smæk lige et foto ud af den anden kat - hende vil vi da også se.
Knus Christa.

 
At 2:48 PM, november 01, 2005, Anonymous Anonym said...

hej, lilla luna ser precis ut som min perser sandie, samma färger, jag har två perser till det är pojkar, den ena står det exotic i papperen men det tror jag inte på, men det är härligt med kattor eller hur.jag har även en hund en flicka shetland sheepdog som heter diva.

 

Send en kommentar

<< Home