27 oktober, 2005

Jamen hun kommer her Christa


Pearl er Main Coon/Norsk Skovkat og er ret stor :-D
Mht til jeres comments om killinger. Jeg har selv "avlet" (i køkkenet) persere og blandinger i 4 år. For flere år siden, men aligevel. Jeg har ikke haft problemer med at komme af med dem og jeg hører stadig fra købere, der sender billeder og spørger om jeg har flere.

Og jeg er under ingen omstændigheder tilhænger af hverken sterilisation eller at kasterere dyr. Så vil jeg heller undvære dem. Det er ikke et liv at være kønsløs, hvis det kan undgåes.

Pearl har fået fjernet hele underlivet, da hun var fuld af betændelse i livmoderen. Hun er gammel katterikat og blev, mildt sagt, ikke passet ret godt. Nu har hun det godt her ude i skoven og kan fange mus og flyde på sofaen som det passer hende.

Jeg ved godt at mange laver "gårdkatte" og har problemer med at komme af med dem. Jeg er også godt klar over mange katte ender ved Kattens Værn (jeg har selv arbejdet ved den på Tåsinge, da den eksisterede). Men skulle det betyde, at man ikke skal "avle" katte mere? Nej det betyder bare, at man skal vælge de rigtige købere. Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på, at dem jeg vælger, er de rigtige, men jeg forbeholder mig altid retten til at sige til folk, at de ikke kan købe nogen af mine dyr.

Luna er avlet ved et uheld (der måtte ikke avles på forældrene, da de er købt som kælekatte), men det gør hende da ikke mindre sød :-D
Hun har fin tillid til mennesker og kommer selv hen og vil nusses. Men Pearl er hun ikke tryg ved. Det kommer nok om et par dage.
De bliver begge inde, til de kan passere hinanden uden at sprutte og hvæse.
Pearl er godt nok ikke helt tilfreds, for så kan hun jo ikke fange mus, men det må hun leve med lidt endnu.
Luna er slet ikke vant til at komme ud, andet end i en voliere, så jeg regner med hun selv tager mod til sig på et tidspunkt. Der er kattelem, så de vælger selv.

Dette er ikke et surt opstød, blot en tilkendegivelse af, at jeg godt kender til problemer med aaalt for mange uønskede katte, men jeg mener ikke det betyder, at vi ikke længere skal avle flere.
Hav en dejlig dag, med eller uden dyr :-D

2 Comments:

At 10:43 AM, oktober 28, 2005, Blogger Sanne B. said...

Hej Trine,
Har først set dine katte nu. De er meget meget smukke begge to. Det bliver sikkert nogle fantastiske killinger fra smukke Luna.
Har selv en gammel hankat på snart 12, han er ved at være lidt affældig og sær, men han hænger på endnu.
Glæder mig til at se mere til dine små missekatter en gang i mellem.
kh
Sanne B.

 
At 4:35 PM, oktober 28, 2005, Anonymous Anonym said...

Hej Trine!
Pearl er vel nok også smuk :-)
Det glæder mig "at du har taget stilling" og endda en "Katte-venlig" stilling. Selvfølgelig skal der ikke stoppes for katteavl ... men ... som du selv skriver ..... ønskekatte.
Held og lykke med familiesammenføringen ;-))
Knus fra Christa

 

Send en kommentar

<< Home