26 marts, 2007

Så er der en firkant

Jeg har lavet den første firkant... men hvad syntes i?Skal den være rosa, som her, eller lavendel som resten af tæppet?

Tæppet samles som diagrammet viser...
Hvis firkanterne bliver rosa, laver jeg en rosa kant rundt om hele tæppet også og ellers bliver det hele lavendel. De 2 farver er ikke særlig korrekte her, men det er lavendel og rosa (billeder fra BC).
Meninger modtages :-D


Opdatering 27/3:
Jeg har nu lavet en prøve på begge farver... men jeg er stadig i tvivl.
Syntes de fleste fortsat det skal være lavendel over hele linjen???

Etiketter:

32 Comments:

At 3:48 PM, marts 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg ville bruge begge farverne. Ingen lange eller velovervejede begrundelser for den mening :-) Jeg er vild med den lille blomsterdetalje i firkanten..

 
At 3:50 PM, marts 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Begge fargene!

 
At 4:05 PM, marts 26, 2007, Blogger Tina said...

jeg ville personligt vælge lavendel :)

 
At 4:27 PM, marts 26, 2007, Blogger Elisabeth said...

jeg ville vælge lavendel til hele tæppet... men nu er jeg også vild med at holde det med farver helt enkelt ;) uanset hvad du vælger, så bliver det et rigtig sødt tæppe!
kh Elisabeth

 
At 4:28 PM, marts 26, 2007, Blogger Githa said...

Hmm...Ville vælge kun lavendel, hvis det var mig.

 
At 4:28 PM, marts 26, 2007, Blogger Lone said...

Jeg ville vælge lavendel - eller en "diskret" kontrastfarve som lys lavendel eller grålig - for ikke at fjerne opmærksomheden fra ottekanternes mønster.

 
At 4:58 PM, marts 26, 2007, Blogger Lene Sophie said...

hmmmm, den er svær, men jeg tror også at jeg ville vælge lavendel eller en mindre dominerende farve end rosa.
KH Lene Sophie

 
At 5:28 PM, marts 26, 2007, Blogger Fríða said...

jeg er til skrappe farver, især til små börn, så jeg ville vælge begge farver.
kh.fra Island
Frida

 
At 5:34 PM, marts 26, 2007, Blogger Lone F said...

Jeg tilslutter mig det ensfarvede tæppe. Mht. idéer til kjole kan du prøve at se på Marianne Knorborgs blog (5. marts) - hun har hæklet/strikket en rigtig sød spencer, der måske kunne inspirere dig!
mange hilsner
Lone, Silkeborg

 
At 6:16 PM, marts 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg stemmer også for ensfarvet lavendel, så kan det måske endda genanvendes, hvis du senere i livet skulle få en søn:-)

 
At 6:40 PM, marts 26, 2007, Anonymous Anonym said...

Hej Trine
Det bliver et meget flot tæppe. Jeg ville lave det ensfarvet, begge farver kan bruges, bare ensfarvet.
Kh. Bebiane

 
At 7:48 PM, marts 26, 2007, Blogger Unknown said...

Jeg tror også jeg ville velge ensfarget, men så vil da også dem der kjenner meg si jeg er konservativ..... KH Vigdis

 
At 10:13 PM, marts 26, 2007, Blogger IF Stjernen said...

Jeg synes at du skal bruge begge farver. Det gir noget mere spræl i tæppet - og det er jo til Sprælle :-)
Knus Britta

 
At 11:57 PM, marts 26, 2007, Blogger nettie said...

Begge farver, de klæder hinanden rigtigt godt og vil helt sikkert også klæde Sprælletøsen
kh
nettie

 
At 7:20 AM, marts 27, 2007, Blogger Helle C said...

Ja jeg kan også godt lide begge farver, flot tæppe forøvrigt.

Knus fra Helle C

 
At 7:20 AM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg vil helt sikkert vælge lavendel alene. Begge farver er rigtig flotte men du vil få størst glæde af det store arbejde ved at lave det ensfarvet.
KH
Charlotte

 
At 7:58 AM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Hei!Jeg ville bare ha vlagt lavendel, siden rosafargen er så sterk og blir dominerende.Eller lag 2 tepper et i rosa og et i lavendel.
Heidi/kattemor

 
At 9:25 AM, marts 27, 2007, Blogger Annette said...

Jeg ville vælge ensfarvet.
Mønstret i den lavendelfarvede er vildt flot...
mvh
Annette

 
At 1:41 PM, marts 27, 2007, Blogger Pia said...

Jeg synes godt der må være lidt spræl på farverne til sprællepigen!
Og hvis den næste bliver en dreng, så strikker mor da bare et nyt tæppe ik´?

Det er et superflot mønster, hvor har du det fra?

Knus Pia C

 
At 1:44 PM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

høh - alle disse kommentarer blev du bare rigtig meget klogere af, hva ?? :-))

 
At 2:52 PM, marts 27, 2007, Blogger Denblyviol said...

Hej Trine
Jeg ville vælge en 3. mulighed. Lad nogle enkelte være med rosa spredt med en løs hånd og resten lavendel. Der behøver ikke være noget system. Hilsen IreneB

 
At 3:26 PM, marts 27, 2007, Blogger Tina said...

stadig ren lavendel :);)

 
At 3:51 PM, marts 27, 2007, Blogger Unknown said...

Helt klart kun lavendel.
Kh jane

 
At 5:05 PM, marts 27, 2007, Blogger Mona said...

Jeg vil vælge begge farver,så bliver den mere frisk og piget, nu når det er til en lille pige.
Men den bliver rigtig smuk, på begge måder.
kh mona.

 
At 6:36 PM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg stemmer også lavendel denne gang. Det bliver bare flot. Hilsen Gitte

 
At 7:16 PM, marts 27, 2007, Blogger hanneb said...

Jeg stemmer også kun lavendel. Det er et flot mønster du har fundet. Det er noget af en afstemning du har gang i, hi hi, det bliver ikke nemmere...
KH Hanne

 
At 8:28 PM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg stemmer for rosa og lavendel :)
En anden ting: Gustavs yndlingstæppe er et hjemmestrikket tæppe med hønsestrik: jeg skal nok tage et billede af det og på bagsiden af tæppet er syet et blødt lagen af en art og han elsker at nusse med det tæppe.

 
At 9:03 PM, marts 27, 2007, Blogger IF Stjernen said...

ja jeg har altså ændret mening - det ser pænest ud hvis det hele er lavendel :-)

Britta

 
At 9:11 PM, marts 27, 2007, Blogger strikkeforsker said...

Begge!
Det rosa fremhæver de to forskellige mønstre og geometrien oveni bliver bliver i godt humør. Ren Lavendel er småkedelig IMHO

 
At 11:16 PM, marts 27, 2007, Anonymous Anonym said...

Stadig begge farver :-) Tæller min stemme så 2 gange?
faktisk er jeg endnu mere sikker i "min sag" efter jeg har set de to muligheder ved siden af hinanden. Smag og behag er bare en personlig sag - der er vist ingen vej uden om det faktum.

 
At 8:24 PM, marts 28, 2007, Anonymous Anonym said...

Jeg er absolut også mest til lavendel over hele linjen.
Det bliver et hamrende flot tæppe.

 
At 8:23 AM, marts 31, 2007, Blogger Julia Zahle said...

Jeg synes du skulle finde en farve der lå lidt tættere på lavendel-farven og så lave nogen af 8-kanterne i en anden farve. Bare fordi jeg synes der gerne må komme lidt mere spræl på. *G*

Ellers synes jeg du skulle beholde den rosa. Der må gerne "ske" lidt på tæppet - nu hvor det er til (smukke!!) Mathilde.

KH Julia

P.S: Hvor er det nogen dejlige strikke-tøj du har lavet til hende!

 

Send en kommentar

<< Home