04 november, 2005

Uruguay uld filter glimrende

Måske enda liiige rigeligt.

Inden vask på 40grader med 2 par cowboybukser i tromlen:


efter vask... Det er den samme stol "stumperne" ligger på.



Den flerfarvede er Ejido 160 strikket på 6mm pinde og den brune er Lace Weight på 4mm pinde.
Jeg tror jeg vil forsøge med en prøve i lace, som kun får 30grader. Måske det er nok til denne slags uld.



Som du ser er de fint stive :-D
På den anden side er det her jo ret perfekt til tasker. Ejido er nok for tyk (ca 4mm) til sutsko i hvert fald. Hvor Lace er nærmere de 2mm og noget blødere.
Jeg tror, jeg laver 2 prøver mere og giver dem 30 grader. Så får vi se, hvordan de arter sig. Disse 2 er i hvert fald færdig-filtede :-)
Følg med i morgen. Så er der nyt fra vaskemaskinen.

3 Comments:

At 12:16 AM, november 05, 2005, Anonymous Anonym said...

Hej Trine!
Glæder mig til at resultatet af din næste filteprøve.
Så ved jeg lidt om hvad jeg kan forvente, når jeg selv engang får bestilt noget Uru-wool der skal filtes...........
Go weekend!
nettie
Padborg

 
At 2:38 PM, november 05, 2005, Blogger IF Stjernen said...

Hej Trine,

Tak for prøverne - så er jeg fri for at gøre det selv ;-)
Jeg må nok hellere huske svigermor på at det sutsko jeg har strikket til hende IKKE må vaskes - for så bliver de vist Rasmus-størrelse!
Har overvejet at strikke et par grydelapper af resten (det er Ejido) - de skal nok blive gode.
Knus Britta

 
At 12:08 AM, november 07, 2005, Blogger Trine Als said...

Hmmm jeg har ikke lige fået vasket de 2 næste. Så hav tålmodighed, de er på vej :-D

Kram Trine

 

Send en kommentar

<< Home