12 maj, 2005

Lige lidt nyt fra mig.

Så er det blevet torsdag og jeg skal først møde på skolen kl 14.30.
Det kunne betyde, at jeg havde en hel formiddag til at strikke, men nej... Jeg er løbet tør for Alpaca til mit Blomsterkurvs-sjal og skal liiiige have fundet et mønster til et tørklæde, der er bestilt, i sort mohair fra BC. Jeg strikker det sikkert i dobbelt tråd. Forslag modtages gerne... Det skal være "noget med huller", fik jeg besked på, men jeg gider ikke strikke samme mønster som det røde her under... Lidt nyt må der til.
Jeg har kigget lidt på
  • denne
  • opskrift, men er i tvivl om det vil blive pænt i mohair. Det skal vidst prøves. Ellers er der jo en masse andre at vælge imellem. Jeg skal bare lige finde den rigtige.
    Måske sidder du og tænker: "Det er da lige den her opskrift, hun mangler". Så skal du være noget så velkomen til at sende den til mig. Helst med et billede, så er det nemmere at vise modtageren det.
    Jeg vil lige surfe lidt rundt efter en opskrift, men jeg håber, der er en der liiige har den rigtige og sender den til mig. Min mail er nederst på siden. Bare tryk på teksten.

    Og lige lidt nyt om Lina-krikken.
    I søndags hentede jeg hende på sjælland, hvor hun har været ovre for at blive bedækket. Så er det bare med at krydse fingrene, for at hun er blevet i fol og der kommer et fint føl om 11 mdr. Det er helt vildt lang tid at vente, men jeg har prøvet det før. Her er lige et billede af hendes søn.



    Han er køn ikke?



    Han er 1½ år på billederne:

    Her kommer lige et fra han var et par dage gammel også:

    Se nogle tynde stikkelsbær-ben. Det er helt utroligt så små de er.

    Nå det må være det for idag. Ellers kommer jeg jo aldrig videre i min søgen efter den rigtige opskrift til tørklædet.
    Hav en dejlig dag allesammen.
    Og nyd vejret. Her skinner solen lystigt.

    2 Comments:

    At 9:27 AM, maj 13, 2005, Anonymous Anonym said...

    Hej :-) Du kan godt bruge mohair til Feather and Fan (Wave and shell, det hedder så meget)- tørklædet. Bare husk at bruge store nok pinde, ellers forsvinder mønsteret. Der er et billede af et, som er strikket i Kidopale i "Skønne sjaler" - har ikke bogen, så jeg kan desværre ikke sende dig et billede. Held og lykke :-)
    Nina, Aalborg

     
    At 9:48 AM, maj 23, 2005, Anonymous Anonym said...

    Hej Tina,

    jeg har selv strikket dette mønster som en stola i 1-trådet hvid mohair fra Dansk Mohair.

    Det er fantastisk.

    Mange hilsner

    Liselotte

     

    Send en kommentar

    << Home